שנה נוספת של עשייה ענפה למען הקהילה

פעילויות קיץ לילדים, טיולים לאימהות, מלגות לסטודנטים, משלוחי מנות וחלוקת בגדים ∙ זהו רק חלק מרשימת הפרויקטים שבהם הייתה מעורבת בשנה החולפת ועדת החינוך של העדה היהודית הספרדית בחיפה ∙ המחויבות למשפחות מועטות היכולת בעיר, מגוון היוזמות ומימושן יימשכו גם בשנה הבאה

ראש השנה ויתר חגי תשרי הם הזדמנות מצוינת לעצור לרגע את הפעילות היומיומית ולהתבונן על מה שנעשה – וגם על מה שייעשה. ועדת החינוך של העדה היהודית הספרדית בחיפה, בראשותה של הגב' בתיה חיימוב רומן, סיכמה את השנה שחלפה והרשימה ארוכה, מגוונת ומרשימה.

ועדת החינוך – שבה חברות גם הגב' לימוד דהן והגב' שפרה ענתבי – תומכת באופן שוטף בשני מרכזים קהילתיים: מרכז "לילך" שבשכונת חטיבת כרמלי, אזור שמאוכלס במשפחות רבות של יוצאי אתיופיה, ו"הורים במרכז" שקריית אליעזר, שכונה נוספת שיש בה משפחות נזקקות רבות וכן עולים מחבר העמים שנתרמים רבות מהסיוע. בין השאר התקיימו במרכזים אלה הכשרות להורים בנושאים שונים הקשורים לגידול הילדים, וכן פעילויות מקדמות ומעצימות לילדים עצמם. דוגמה אחת לכך היא תוכנית לפיתוח החשיבה המתמטית שהתקיימה במרכז "לילך", ודוגמה נוספת היא תוכנית ההכנה לקראת העלייה לכיתה א' לילדי הגנים ב"הורים במרכז".

במהלך החופש הגדול נהנו הילדים בשכונות הנ"ל משלל פעילויות קיץ הודות לשיתוף פעולה מבורך בין המחלקה לגני ילדים בעיריית חיפה, העמותה לספורט בחיפה והעדה היהודית הספרדית. בין הפעילויות, שהתקיימו בשכונות מוחלשות נוספות של חיפה ובהן חליסה, קריית חיים ונווה דוד: מסיבות קצף, שעות סיפור, פינות איפור, מוזיקה, בובנאות, אתגרונים ועוד. 

עוד קודם לכן, בחג הפורים, חילקו נשות ועדת החינוך של העדה הספרדית בחיפה משלוחי מנות ב-6 גני ילדים ברחבי העיר. המחויבות לתרומה לקהילה ובפרט לילדים באה לידי ביטוי גם ביצירת מרחב למידה במרכז "רות" בשיתוף פעולה עם מתנ"ס ליאו באק. במרחב זה ניתנו שיעורי תגבור לילדים מהשכונות המערביות של חיפה לאורך כל השנה.

גם המבוגרים זכו לחוויות חיוביות בזכות הפעילות של ועדת החינוך של העדה היהודית הספרדית: כ-100 אימהות משכונות קריית אליעזר ונווה פז זכו לטיול מהנה ברמת הגולן. ימי הכיף לאימהות כללו אטרקציות כגון קטיף דובדבנים, והעמיקו את החיבור של האימהות לארץ ישראל דרך הנופים היפים והסיפורים המרגשים באתרים שבהם ביקרו.

בנוסף, כבכל שנה, ועדת החינוך ומר עקיבא מכלוף יו"ר ועדת ביגוד ומלגות. חילקו בגדים למשפחות מועטות יכולת והעניקה מלגות לכ-200 סטודנטים. בימים אלה בוחנות חברות הוועדה פרויקטים נוספים למען הקהילה ובפרט האוכלוסייה המוחלשת של חיפה – ואין ספק שגם בשנה הבאה עלינו לטובה תימשך העשייה הענפה שמשפרת במידה ניכרת את חייהם של רבים.

פוסטים נוספים

בודק...