אירועים מיוחדים לכבוד חגי תשרי בבית האבות הספרדי

דיירי בית האבות של העדה היהודית הספרדית ציינו את ראש השנה ואת סוכות עם שמחה וציפייה לשנה של שקט ועשייה ∙ מבקרי מרכז היום התארחו בסוכה המקושטת והביעו תקווה להמשך פעילות ענפה

חודש תשרי מתאפיין בשלל ארוחות חג, מסורות יפות ובתחושות חיוביות של התחדשות. גם בבית האבות של העדה היהודית הספרדית בחיפה חגי תשרי באו לידי ביטוי מלא באירועים מיוחדים ומושקעים.

לקראת ראש השנה התקיימה הרמת כוסית חגיגית שכללה כיבוד עשיר ותקווה כי על אף שהקורונה עדיין כאן, תהא זו שנה של בריאות מלאה, שפע רגעי נחת ושלווה לדיירים ולצוות. כמו כן נערכה עבור דיירי בית האבות ארוחה עם מיטב המאכלים של החג, ורב בית האבות ישראל אברהם קיים כמדי שנה את סדר הברכות המסורתי.

בחג הסוכות קיימו הדיירים את מצוות ארבעת המינים, כולל איגוד ההדס, הערבה, האתרוג והלולב, הנפתם ונענועם. הרב אברהם בירך על נטילת הלולב ונשא תפילה לחג. בחצר בית האבות הוקמו שתי סוכות עבור הדיירים ומבקרי מרכז היום, ושתיהן קושטו וזכו למראה יפה ומרומם נפש במיוחד.

את האירועים המיוחדים לחגי תשרי הובילה לצד הרב ישראל אברהם אחראית התרבות בבית האבות, טניה סבסטיאנוב. טניה יצקה תוכן מעניין לאירועי החגים, ובפרט את האיחול/הבעת המשאלה:

"תן לנו שנה של שקט לעשות את הרעש שלנו

להתרגש לדהור לבנות ולהיות

להיות לחוות להגשים לשאוף

ובעיקר לעשות". (אלתרמן)

פוסטים נוספים

בודק...