מנהיגות דור ההמשך של הפדרציה הספרדית העולמית מתחילה להניע פרויקטים שונים

כ-50 צעירים וצעירות הגיעו לכנס המייסדים של מנהיגות דור ההמשך בפדרציה בן מרילי, שארגן את המפגש: "המסגרת החדשה מתחילה לצבור תאוצה" חיים כהן, יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית בישראל: "ההמשכיות חשובה לנו מאוד. אנחנו סומכים עליכם לחלוטין"

נוכחות מרשימה בכנס המייסדים של מנהיגות דור ההמשך של הפדרציה הספרדית העולמית בישראל: כ-50 צעירים וצעירות לקחו חלק במפגש שנועד להתניע עשייה משותפת לקידום מגוון פרויקטים.

"הגיעו חילונים ודתיים, גברים ונשים, עורכי דין, עובדים בקרנות הון סיכון, בעלי עסקים, פעילים חברתיים ועוד ועוד. מגוון מאוד רחב שמייצג את החברה הישראלית", מספר בן מרילי שיזם וארגן את הכנס. "כל אחד הביא את הניסיון שלו והיכולות שלו לשולחן, וכולם חברו יחד למטרה אחת".

מטרת הכנס הייתה לייצר מסגרות שיקדמו מיזמים שונים בנושאי שימור התרבות והמורשת של יהדות ספרד. כמו כן המפגש, שנערך בירושלים, אפשר לצעירים ולצעירות שנרתמו לעשייה להכיר אלה את אלה. "נבחרו בעלי תפקידים ויש תקציב", מפרט בן מרילי את ההתקדמות שהושגה עד כה. "גם קרן קיימת לישראל וההסתדרות הציונית העולמית מעורבות ותומכות בנו. זה מתחיל לצבור תאוצה".

מי שעוד מעורב בפעילות ותומך בדור ההמשך הוא חיים כהן, יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית בישראל. טיפוח הדור הבא הוא מרכיב מרכזי בחזון של כהן, שעבורו מנהיגות אמיתית היא צירוף כוחות חדשים והעצמתם. "אנחנו סומכים עליכם לחלוטין", הבטיח למשתתפים בכנס. "אתם תקבלו מאיתנו את כל הגיבוי. ההמשכיות חשובה לנו מאוד".

התקופה הקרובה תוקדש לבניית תשתית בארץ, ולאחר מכן תתבצע פנייה למנהיגים צעירים בקהילות יוצאי ספרד ברחבי העולם, ובפרט באמריקה הלטינית, קנדה, פורטוגל, איטליה, בריטניה ועוד.

עוד יעד משמעותי הוא ארגון קונגרס בינלאומי גדול בירושלים בעוד כשנה, כשהפדרציה הספרדית העולמית תציין 100 שנות פעילות. בנוסף תפעל מנהיגות דור ההמשך של הפדרציה הספרדית העולמית בישראל בנושאים כמו זהות, מאבק באנטישמיות הגואה ואחדות בחברה הישראלית.

נושא מרכזי נוסף הוא החינוך וההשכלה. חיים כהן סיפר לנוכחים בכנס כי הפדרציה הספרדית העולמית מעניקה מלגות לדוקטורנטים שחוקרים את התרבות, המורשת והמנהיגות של יוצאי ספרד, והדגיש את חשיבות המאבק למען הכללת נושאים אלה גם בתוכניות החינוך בבתי הספר: "אתם ואנחנו ביחד נגרום לכך שכל ילדי ישראל ילמדו את ההיסטוריה של כל עם ישראל, כולל יהדות ספרד".

פוסטים נוספים

בודק...