נציגי התנועה הקיבוצית ביקרו בבית האבות הספרדי כדי ללמוד על מודל האשכולות

מודל האשכולות הייחודי שהוטמע בבית האבות ממשיך לעורר עניין ∙ גם בתנועה הקיבוצית ביקשו לקבל ממנו השראה ∙ צוות בית האבות הספרדי סקר את ההצלחות, הדילמות והאתגרים  

בית האבות של העדה היהודית הספרדית בחיפה מהווה מודל לחיקוי עבור גופים רבים שמבקשים להעניק לבני ובנות הגיל השלישי חיים עם איכות אמיתית. השבוע הגיעה לבית האבות משלחת מטעם התנועה הקיבוצית, שמאגדת למעלה מ-250 קיבוצים, על-מנת ללמוד מקרוב כיצד מיושם בפועל המודל החדשני.

מי שאירחו את המשלחת היו סמנכ"ל בית האבות עדי מתתיהו, האחות האחראית על הכשרת ופיתוח הצוות רחל (איקה) גונן, מנהלת הסיעוד ראדה אבו אל היג'א ומנהלת קשרי לקוחות אילנית פולק. 

הביקור כלל סיור באשכולות כרמל, מוריה וגלעד. האחות מזל הציגה דילמות יומיומיות וסיפורי הצלחה, וכן פירטה את דרכי ההתמודדות עם הרגולציה ואת האתגרים שבדרך. איקה גונן תיארה את מבנה הדרכת הצוותים, באופן כללי ובפרט באשכולות. ראדה חידדה את הדגשים הרלוונטיים מעולם הסיעוד ואת אופן יישום המודל אל מול הנהלים של משרד הבריאות, תוך מציאת האיזון האופטימלי.

עדי מתתיהו סקר את הקשרים הענפים בין בית האבות לבין הקהילה: הוא הציג את התוכניות המתגבשות וביניהן הגעת מתנדבים ותלמידים אל בית האבות, הרצאות מקצועיות, שיתופי פעולה עם עמותות וארגונים, פעילויות פנאי ותרבות ועוד. מרכיב נוסף בקשר המשמעותי עם הקהילה הוא יציאה החוצה עם היכולות הגבוהות והתשתית האיכותית של בית האבות – כל זאת לצד ההתמודדות עם הקורונה.

בנוסף כלל הסיור הקרנה של המצגת שליוותה את הרצאת מנכ"ל בית האבות ירון רז בכנס א.ב.א. – הרצאה שעסקה גם היא בנושא יישום מודל האשכולות. את היום המהנה השלים הכיבוד המכובד שהכין צוות המטבח.

נציגי התנועה הקיבוצית – ראשת אגף חברה וקהילה ד"ר אילת גלס, חברות מחלקת בריאות ורווחה עדי רמות ויעל רז לחייני ועו"ס ארנון בוכבינדר – התרשמו מהעשייה בבית האבות. הם הדגישו כי גם מבחינתם הצבת האדם במרכז והעצמת הצוותים המטפלים מהווים מודל לחיקוי, וכי ישנה חשיבות עצומה לעצם השיח בנושא. לסיכום היום המעשיר סוכם להמשיך את הקשר, לקיים ביקור גומלין ולשתף פעולה בפרויקטים לטובת האוכלוסייה הרלוונטית, בקיבוץ ובעיר.

פוסטים נוספים

בודק...