לדינו בבית הספרדי

לדינו בבית הספרדי: ללמוד את השפה, להתחבר למורשת

לאחר ההצלחה בתשפ"ד, גם בשנה הבאה יתקיים בבית הספרדי חוג לדינו ∙ בנוסף ייערכו ערבי תרבות ומורשת בהשתתפות חני נחמיאס ואמנים אהובים נוספים ∙ החיבור לשורשים יכלול גם הרצאות, סדנאות בישול וסיורים ברוח יהדות ספרד   

לדינו, השפה היפהפייה והעשירה של יהדות ספרד, היא לא רק אמצעי תקשורת אלא גם גשר תרבותי לעבר ההיסטוריה והמסורת העמוקה של קהילה יוצאת דופן. בבית הספרדי פועל בהצלחה חוג ללימוד השפה, וניתן להירשם אליו גם לקראת שנת תשפ"ה.

החוג מתקיים בימי ג', ומושך אליו קהל מגוון. בנוסף נערכים בבית הספרדי ערבי תרבות מרגשים בהשתתפות אמנים אהובים כמו חני נחמיאס, משפחת זוארץ, חגית קליש ומוטי פרץ, דורית ראובני ועוד. 

עוד מרכיב בחיבור למורשת שעליה גדלו רבים מאיתנו הוא הרצאות בנושאים הקשורים לתרבות שהתפתחה לאורך ההיסטוריה אצל היהודים בחצי האי האיברי – בספרד ובפורטוגל. הבית הספרדי מארגן גם סיורים באתרים שמביאים לידי ביטוי את העשייה של יהודי ספרד בארץ: שוק לוינסקי, מתחם הרכבת בת"א ועוד. הסיורים כוללים טעימות והדרכה של ניצה אדל רוסו, שאחראית גם על ערבי התרבות.

כמו כן נשקלת האפשרות לקיים גם סדנאות בישול על-פי המתכונים המשובחים של יהודי ספרד. מוזמנים לקחת חלק בכל הפעילויות השונות, ללמוד את השפה, ליהנות ממוזיקה וממטעמים, ובעיקר להתחבר לשורשים.

פוסטים נוספים

בודק...