ועד העדה היהודית ספרדית בחיפה העניק 170 מלגות לסטודנטים

"אנו בעדה מאמינים שהשקעה בלימודים בשילוב עם תרומה ופעילות קהילתית מעצבים את האדם כאזרח תורם ומשפיע", אמר יו"ר ועדת המלגות וחבר ועד העדה, מכלוף עקיבא * יו"ר ועד העדה היהודית ספרדית בחיפה, עו"ד יוסי גילאור: "החינוך והקניית השכלה הינם הדרך היעילה והישימה ליוצאי עדות המזרח להשתלב באופן מלא ושווה בחברה הישראלית" 

ועד העדה היהודית הספרדית בחיפה העניק כמדי שנה מלגות לסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה. הטקס נערך ביום רביעי במוזיאון טיקוטין בחיפה ובו הוענקו 170 מלגות בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. אחרי שנה אחת בה בוטל הטקס המסורתי של הענקת המלגות בשל הקורונה והם הוענקו במשרדי ועד העדה באופן פרטני, השנה שוב נערך הטקס במתכונתו הרגילה. 

את המלגאיות והמלגאים בירכו: יו"ר ועד העדה היהודית ספרדית בחיפה, עו"ד יוסי גילאור; יו"ר הנהלת הפדרציה הספרדית העולמית – ההנהלה בישראל, חיים כהן; סגן ראש העיר, עו"ד דוד עציוני; דיקנית הפקולטה להנדסת מזון וביוטכנולוגיה בטכניון, פרופ' מרסל מחלוף; רב העדה, הרב יוסף חיים פרץ ויו"ר מפעל המלגות וחבר ועד העדה, מכלוף עקיבא. את הטקס הנחתה מזכיר העיר חיפה, ברכה סלע, ערב פרישתה מהתפקיד. 

יו"ר ועד העדה, עו"ד יוסי גילאור, ציין כי העמותה בראשותו תחגוג בשנה הבאה 150 שנה לקיומה והיא פועלת ללא רווח למען ולטובת הקהילה באמצעות מתנדבות ומתנדבים בשלל פעילויות בהן: בית האבות "בית אברהם" ומפעלי חינוך ותרבות לילדים, נוער וסטודנטים, כאשר אחת המטרות העיקריות של העמותה היא קידום וצמצום הפערים בקרב בני עדות המזרח. "החינוך והקניית השכלה הינם הדרך היעילה והישימה ליוצאי עדות המזרח להשתלב באופן מלא ושווה בחברה הישראלית". 

עוד אמר עו"ד גילאור "בשנה שעברה בשל מגיפת הקורונה לא קיימנו את טקס חלוקת המלגות השנתי המסורתי רב השנים והשנה זכינו לקיים את טקס חלוקת המלגות , 150 במספר, המסתכמות במאות אלפי שקלים שיסייעו לזוכים ולזוכות בלימודיהם ואנו שמחים ומלאי גאווה לקיימו". גילאור הדגיש: "העמותה שלנו פועלת ללא מטרות רווח למען הקהילה בשלל פעילויות ובהן בית האבות הסיעודי גריאטרי 'בית אברהם' הכולל 400 דיירים ולמעלה מ- 300 עובדים – אחיות, רופאים, מטפלים ואנשי צוות שעמלו רבות כדי להבטיח שהבית יישאר נקי מהמגפה, שלא כמו מוסדות אחרים לצערנו".

עוד ציין גילאור: כי ועד העדה מקיים מלבד בית האבות מפעלי חינוך ותרבות לילדים, בני נוער, תלמידים וסטודנטים להשכלה גבוה". גילאור קרא למלגאים להצטרף בהמשך לפעילות התנדבותית לרווחת הקהילה במסגרת העמותה. 

יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית חיים כהן הבטיח לימודי דוקטורט בכיסוי של עד 20 אלף ש"ח

יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית – ההנהלה בישראל, חיים כהן, ציין כי הפדרציה תעודד סטודנטים ללימודי דוקטורט בנושאים שייקבעו על ידה ויקבלו כיסוי של עד 20 אלף ש"ח למימון הלימודים.

פרופ' מרסל מחלוף מהטכניון, שהשיאה משואה בערב יום העצמאות ה-70 למדינה, מהווה דוגמא לבת להורים נטולי ממון והשכלה, שבעזרת ממון הגיעה הכי רחוק שאפשר. גם השנה היא באה במיוחד לשתף את הסטודנטים בסיפורה האישי וכיצד בעזרת השקעה בהשכלה ניתן לפרוץ כל תקרת זכוכית.

יו"ר ועדת המלגות וחבר ועד העדה, מכלוף עקיבא, המהווה את הכח המניע בנושא זה, אמר לסטודנטים : "אנו בעדה מאמינים שהשקעה בלימודים בשילוב עם תרומה ופעילות קהילתית מעצבים את האדם כאזרח תורם ומשפיע. ללמוד היום זו התווית הדרך לעתיד, אך היעד שלכם והשאיפה למצוינות הם מרשם בטוח להצלחה. אני רואה בכם את ההון האנושי של העדה בחיפה". עקיבא הודה למזכירת ועד העדה, לימור דהן, המלווה את עבודת הוועדה במסירות רבה; לחברת ועדת המלגות, בתיה רומן, על העבודה המשותפת ולצוות מחלקת הטקסים בעיריית חיפה, לצוות בית האבות בית אברהם וללהקת לירון בניהולו המוסיקלי והאמנותי של דודי מור . הוא העניק זר פרחים למזכיר העיר, ברכה סלע, כתודה על ההנחיה והעזרה בעשרות שנות עבודתה בעירייה, עם פרישתה לגמלאות בתום החודש. 

פוסטים נוספים

בודק...